MRR II: Hari-hari macam ini boleh jadi gila

MRR II: Hari-hari macam ini boleh jadi gila
MRR II atau Lebuh Raya Lingkaran Tengah II memang menjadi laluan penting kepada warga kota untuk apa jua urusan. Masalahnya, MRRII inilah yang paling banyak masalah.

Dari masalah keretakan jejambat di Kepong hingga ke masalah kesesakan kronik di sekitar laluan Pandan ke Ampang. Lebuh raya ini nampaknya mempunyai kecacatan kekal dan boleh diklasifikasikan sebagai LKU (Lebuh Raya Kurang Upaya).

Mungkin kerana lebuh raya ini tidak dikenakan tol maka menjadi ‘anak tiri’lah ia. Bagi pengguna yang menggunakannya setiap hari, maka setiap harilah terdetik dalam hati apalah malang lebuh raya ini. Kenapa JKR, DBKL, MPAJ, MPS, dan sebagainya terlepas pandang dan membiarkan lebuh raya ini terus uzur dan menjadi duri dalam daging kepada penggunanya.

Antara masalah yang berpanjangan di lebuhraya tersebut ialah:

* Masalah lopak air di sepanjang laluan antara Batu Caves ke Sg Buluh setiap kali lepas hujan. Yang peliknya, atas jejambat yang bermasalah di Kepong itu pun bertambah parah masalahnya selepas hujan ada lopak air dan banjir kilat di atas jejambat itu.

Sungguh menghairankan bila ada lopak air di atas jejambat! Dan bila sudah ada lopak air yang besar dan banjir kilatlah katakan, maka apa lagi, kesesakan lalu lintas berlaku tanpa belas kasihan. Hari-hari kena macam ini boleh masuk hospital mental.

Apa sudah jadi. Kenapa lebuh raya ini tidak diselenggara. Sudahlah pembaikan keretakan yang menelan belanja berjuta-juta masih lagi menjadi sesal dan bebal dalam hati rakyat, tambah pula masalah ini, jadilah sudah jatuh ditimpa tangga besi. Apa malang lebuh raya ini.

* Masalah gegaran yang masih dirasai di sepanjang jejambat di Kepong itu nampaknya masih terus tiada penghujungnya. Kesesakan yang berlaku atas jejambat itu saban hari menambahkan parah gegaran itu. Tidak mustahil jejambat itu boleh runtuh menyembah bumi jua akhirnya.

Jangan sampai dah ada nyawa yang melayang baru nak buat sesuatu yang sudah terlambat. Kalau masalahnya - membabitkan design, pengurusan pembinaan - tidak boleh dibaiki lagi carilah jalan mengurangkan bebannya.

Tukar laluan kenderaan berat hanya boleh melalui bahagian tengah lebuh raya, hanya lorong yang paling tengah lebuh raya berada pada paksi tiang jejambat lebuh raya itu. Dua lorong lagi berada pada sayap atau sisi atau anjung yang pada asasnya tergantung sedikit pada bahagian tengah lebuh raya. Ini menjadikannya lemah dan bergoyang-goyang.

Bila ada sahaja kenderaan berat melaluinya, pasti jejambat itu akan bergetar. Ini yang berlaku saban hari. Dan dengan tiadanya penyenggaraan dan air yang bertakung, saya yang bukan jurutera struktur masih percaya ia akan runtuh jua akhirnya.

* Masalah kesesakan di sekitar jejambat di Pandan ke Ampang. Jejambat itu mengalami masalah kesesakan yang kronik tahap 4 (seperti pesakit kanser). Hari-hari sesak siang malam pagi petang. Puncanya, bila laluan tiga lorong dijadikan dua lorong dan dah dua lorong bertemu pula dengan exit dan entry pada tempat yang sama.

Tentulah sesak sebab di situlah ada orang yang nak bersesak tukar lorong sebab lorong dah jadi dua, dan ada pula yang nak keluar lepas itu dan ada pula yang nak masuk lebuh raya itu. Tidakkah gila aturan jalan yang begitu?.

* Masalah kesesakan di simpang LDP, Sri Damansara, ke Sg. Buluh. Kerana kesesakan di lampu isyarat di situ maka kesesakan lalu lintas berlaku setiap hari dan panjang sampai ke atas jejambat yang bermasalah tadi. Inilah bahana yang menyeksa orang Kepong dan orang lain yang melalui MRR II ini sabah hari.

Harapan saya dan semua yang melalui dan mengalami pengalaman bangang di MRR II ini kami memohon pihak bertanggungjawab, JKR, DBKL, MPAJ dan sebagainya turun padang dan buatlah kerja.

7 comments:

Anonymous said...

A huge dick in my pussy,a new warm wet tounge up
our arse and cum and also pussy juice all
over me. Fuck, ozzy

my web page; hcg injections
my site :: hcg injections

Anonymous said...

I was curious if you ever thought of changing the page layout
of your blog? Its very well written; I love what youve got to say.

But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with
it better. Youve got an awful lot of text for only having one or two pictures.
Maybe you could space it out better?

Here is my web page - Recycling facts

Anonymous said...

Hi there outstanding blog! Does running a blog like
this take a great deal of work? I have absolutely no understanding of coding
however I was hoping to start my own blog in the near future.

Anyway, should you have any suggestions or techniques for new blog owners please
share. I know this is off subject nevertheless I just had to ask.
Thank you!

my website Tattoo removal Cream reviews

Anonymous said...

Hi, i think that i saw you visited my website thus i came to “return the favor”.
I am trying to find things to improve my web site!I suppose its ok to use a few of your ideas!
!

Feel free to visit my web page :: www.escamoes.pt

Anonymous said...

Excellent goods from you, man. I've be mindful your stuff prior to and you're simply extremely great.
I really like what you've obtained right here, really like what you're saying and the
way in which in which you assert it. You are making it entertaining and you continue to care for to keep
it smart. I cant wait to learn much more from you. This is actually a wonderful website.



Feel free to visit my web page Mon Jervois

Anonymous said...

Hi! This is kind of off topic but I need some advice from
an established blog. Is it hard to set up your own blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty quick. I'm thinking about making my own
but I'm not sure where to begin. Do you have any points or suggestions? Many thanks

Also visit my webpage - permanent Hair straightening

Anonymous said...

Greetings from Idaho! I'm bored to death at work so I decided to check out your website on my iphone during lunch break. I enjoy the information you provide here and can't wait to take a
look when I get home. I'm amazed at how quick your blog loaded on my phone .. I'm
not even using WIFI, just 3G .. Anyways, wonderful blog!


Stop by my web page diaper rash Home Remedies

Maps

Loading...
 
Cebong`s Notez
---- ~ PUAKA KANCHONG DARAT ~. Green World Blogger Template---- © Template Design by Herro